فایلهای ارائه شده در فروشگاه بورس مارکت همگی با کیفیت و رضایت بخش هستند

۴۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا

عنوان تحقیق: بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا

دید کلی :
بررسی تحولات سالهای اخیر نشان می دهد،که خدمات به صورتی وسیع گسترش یافته و این روند در سال های آتی با سرعت بیشتر توسعه می یابد

توضیحات کامل :

شرح مختصر:

بررسی تحولات سالهای اخیر نشان می دهد،که خدمات به صورتی وسیع گسترش یافته و این روند در سال های آتی با سرعت بیشتر توسعه می یابد.صنعت کوچک و خدمات بزرگ می شود .مدیران موٌسسات تولیدی و خدماتی در کلیه بخش های دولتی تعاونی و خصوصی به تدریج پی می برند که تنها کیفیت محصول نمی تواند موجب تمایز آن ها از دیگران شود بلکه باید کانون توجه را از بازار گرایی به مشتری گرایی تغییر داد.

بسیاری از آن ها نه تنها تمام توجه خود را از بازار به مشتری معطوف کرده اند.بلکه به حفظ مشتریان فعلی به عنوان استراتژی ارزان تر ،راحت تر و شاید سود آور تر و جذاب تر می نگرند در نتیجه به منظور پشتیبانی و تقویت خدمت گرایی برای جلب رضایت گیرندگان ، تحقیقات ،همایش ها، مقالات ،کتاب ها و دوره های آموزشی و پروژه های مشاوره ای در سطوح مختلف تحت عنوان مدیریت خدمات و استراتژی

خدمات پیش از پیش شکل گرفته و گسترش می یابد. (اعرابی ،ایزدی،1380)

خدمات یکی از بخش های اقتصاد است که با توسعه روز افزون مواجه بوده است،در کشورهای پیشرفته بخش خدمات درصد چشم گیری از منابع و فعالیت ها را به خود اختصاص می دهد و ارزش افزوده متنابعی ایجاد می کند.

هدف از انجام تحقیق بررسی این مورد بود که ببینیم آیا خدمات پس از فروش گارانتی ،ضمانت ،حمل ونقل و...)باعث افزایش فروش می شود؟

به این معنا که اگر فروشندگان و توزیع کنندگان کالا به نحو احسن در صدد اجرای به موقع خدمات برآیند این کار باعث افزایش فروش می شود؟

 فهرست مطالب

پیشگفتار ۳
“مقدمه” ۵
بیان مسئله: ۶
هدف: ۶
فرضیه تحقیق: ۷
روش تحقیق: ۷
مروری بر تاریخچه مساله و موضوع تحقیق ۱۰
تعریف خدمات ۱۰
۲-۱ خصوصیات خدمات ۱۱
۳-۱ ارتباط خدمات و کالا ۱۲
۴-۱ کانالهای توزیع در بخش خدمات: ۱۵
۵-۱ توزیع خدمات: ۱۵
۶-۱ بررسی نیازهای خدماتی مصرف کنندگان: ۱۶
۷-۱- بازار یابی خدمات: ۱۷
۸-۱- کالا: ۱۸
۹-۱- مراحل فرایند پذیرش کالا : ۱۸
۱۰-۱ کیفیت خدمات : ۲۰
مبانی نظری تحقیق ۲۳
۱-۲ نظریه ها ۲۳
۲-۲ بررسی چند دیدگاه : ۲۳
۱-۲-۲- تجزیه تحلیل دوره زمانی فروش : ۲۳
۲-۲-۲- تجزیه تحلیل اماری تقاضا: ۲۶
۳-۲- نتیجه : ۲۷
مروری بر سابقه مطالعاتی تحقیق ۲۹
مقاله بازاریابی مبنی بر انسان ۲۹
۲-۳- کشور های پیشرفته به ازای هر دلار سرمایه گذاری در تولید یک دلار در خدمات سرمایه گذاری می کنند ۳۰
۳-۳- هفت کلید استراتژی خدمات ۳۲
۴-۳ بازاریابی مدیریت بازار ۳۳
۵-۳- بررسی راهبردی عناصر آمیخته بازار یابی شرکت های موفق ایرانی ۳۴
روش آزمون فرضیه: ۳۵
۶-۳ نتیجه ۳۷
۱-۳- تعاریف و مفاهیم ۴۰
۲-۳- تعیین عوامل ومتغیر ها : ۴۰
۳-۳- تعیین روابط بین متغیر ها: ۴۱
۱-۴:مقدمه: ۶۱
۲-۴- نتایج تحقیق: ۶۱
۳-۴- پیشنهادات : ۶۳
فهرست منابع و ماًخذ:69

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی بر میزان طلاق و رضایت زناشویی زوجین 25 تا 40 سال

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی بر میزان طلاق و رضایت زناشویی زوجین 25 تا 40 سال

دید کلی :
به نظر می­ رسد شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی به عنوان یکی از کارگزاران جامعه پذیری امروزی در بروز پدیده طلاق و رضایت زناشویی زوجین تاثیر زیادی دارد

توضیحات کامل :

به نظر می­ رسد شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی به عنوان یکی از کارگزاران جامعه پذیری امروزی در بروز پدیده طلاق و رضایت زناشویی زوجین تاثیر زیادی دارد. هدف پژوهش حاصر بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی بر میزان طلاق و رضایت زناشویی زوجین 25 تا 40 ساله در سال 1393 می باشد. در پژوهش حاضر جامعه آماری شامل کلیه زوجین 25 تا 40 سال در بررسی تأثیر شبکه­ های اجتماعی و دنیای مجازی به میزان طلاق و رضایت زناشویی در سال 1393 می­باشد. مقدار نمونه 100 نفر زوجین 25 تا 40 سال انتخاب شده است. در این پژوهش از دو پرسشنامه رضایتمندی زناشویی در این پژوهش از دو پرسشنامه رضایتمندی زناشویی Enrich و پرسشنامه محقق ساخته شبکه­ های اجتماعی و مجازی استفاده شده است.

پژوهش نشان داد میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی بر رضایت زناشویی زوجین 25 تا 40 سال شهرستان کاشان اثر معناداری دارد. هم­چنین بین رضایت زناشویی افراد عضو شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی و افراد غیر عضو تفاوت معناداری وجود دارد. از طرف دیگر، بین تقاضای طلاق و عضویت افراد در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی رابطه معناداری وجود دارد. مشخص شد بین رضایت زناشویی زنان و مردان عضو شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی تفاوت معناداری وجود ندارد. هم­چنین بین رضایت زناشویی اعضای شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی با سطوح تحصیلات رابطه معناداری وجود ندارد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- مقدمه2

1-2- بیان مسئله3

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش4

1-4- اهداف پژوهش5

1-4-1- هدف کلی5

1-4-2- اهداف جزئی پژوهش5

1-5- فرضیات پژوهش5

1-5-1- فرضیه اصلی5

1-5-2- فرضیات فرعی6

1-6- تعاریف متغیرهای پژوهش6

1-6-1- تعاریف نظری6

1-6-2- تعاریف عملیاتی6

 فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1- چیستی شبکه های اجتماعی9

2-2- شبکه اجتماعی به معنای کلی10

2-3- شبکه اجتماعی مجازی چیست؟11

2-4- رسانه اجتماعی یا رسانه شبکه اجتماعی چیست؟11

2-5- معرفی و تاریخچه شبکه های اجتماعی12

2-6- علل پیوستن به شبکه های اجتماعی مجازی14

2-7- تعامل در شبکه های اجتماعی14

2-8- چگونکی بهره گیری جوانان از شبکه های اجتماعی مجازی15

2-9- مطالعات جمعیت شناختی کاربران17

2-10- تأثیرات شبکه های اجتماعی بر ابعاد مختلف زندگی19

2-10-1- هویت زدایی19

2-10-2- انزواطلبی20

2-10-3- فردگرایی21

2-10-4- روابط آزاد21

2-10-5- استرس زنان22

2-11- اثرات منفی و غیر قابل جبران شبکه های اجتماعی بر زندگی انسان ها23

2-12- کارکردهای شبکه های اجتماعی26

2-13- کودکان و نوجوانان در شبکه های اجتماعی اجتماعی29

2-14- رضایت زناشویی32

2-15- دلایل بروز آشفتگی در روابط زناشویی32

2-16- دستیابی به رضایت زناشویی34

2-17- ایجاد رضایت زناشویی35

2-18- زوج خوشبخت و کامل36

2-19- علل مشکلات و تعارضات در میان زوجین36

2-20- طلاق37

2-21- طلاق و کودکان37

2-22- تاریخچه طلاق38

2-23- اثرات طلاق38

2-24- نقش عشق در ازدواج و تداوم زندگی39

2-25- مدل مثلث عشق استرنبرگ41

2-26- اثرات نزدیکی و فاصله در تداوم زندگی42

2-27- نقش فشارهای فرهنگی در رضایت زن و شوهر43

2-28- پیشرفت فردی در زوجین44

2-29- روابط جنسی46

2-30- اختلافات مالی46

2-31- روابط والدین و کودک48

2-32- عوامل شخصی48

2-33- حسادت49

2-34- خشونت زناشویی50

2-35- رضایت زناشویی و عقاید مذهبی51

2-36- توصیه های تربیتی برای بحران زدایی52

2-37- هفت اصل زندگی زناشویی کارآمد53

2-38- کار کرد مطلوب خانواده56

2-39- معنی و مفهوم خانواده متعادل56

2-40- خانواده مدرن57

2-41- زیر منظومه زن و شوهری58

2-42- تفاوت های زنان و مردان59

2-42-1- نقش کروموزوم yدر ایجاد تفاوت ها60

2-42-2- تفاوت در رشد60

2-42-3- تفاوت در علایق و رغبت ها62

2-42-4- پرخاشگری62

2-42-5- اضطراب63

2-43- پیشینه پژوهش63

2-43-1- پژوهشهای خارجی63

2-43-2- پژوهشهای داخلی64

 فصل سوم: روش شناسی پژوهش

3-1- روش پژوهش69

3-2- جامعه آماری69

3-3- حجم نمونه و نمونه گیری69

3-4- نحوه گردآوری داده ها70

3-5- ابزار اندازه گیری پژوهش70

3-5-1- آزمون رضایتمندی زناشویی Enrich70

3-5-2- پرسشنامه شبکه های اجتماعی و مجازی72

3-6- روش گردآوری داده ها72

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها72

3-8- بررسی عوامل دموگرافیک بر روی متغیر های تحقیق73

 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- یافته ها:75

4-2- تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان75

4-3- آزمون نرمال بودن توزیع متغیرها80

4-4- بررسی فرضیه های تحقیق80

4-4-1- فرضیات اصلی80

4-4-2- فرضیات فرعی83

 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1- هدف:88

5-2- فرضیات پژوهش88

5-3- بیان یافته ها و نتیجه88

5-4- همسو کردن89

5-5- پیشنهادات پژوهش89

5-5-1- پیشنهادات بنیادی89

5-5-2- پیشنهادات کاربردی89

5-6- محدودیت های در دسترس پژوهش90

 منابع:

5-7- منابع داخلی92

5-8- منابع خارجی96

 پیوست ها:

5-9- پرسشنامه رضایت زناشویی Enrich98

5-10- پرسشنامه شبکه های اجتماعی و مجازی102

5-11- خروجی های نرم افزار SPSS107

 فهرست جداول

جدول 4-1: توزیع افراد بر حسب عضویت در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی75

جدول 4-2: توزیع افراد بر حسب جنسیت به تفکیک دو گروه غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی76

جدول 4-3: توزیع افراد بر حسب متقاضی طلاق به تفکیک دو گروه غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی77

جدول 4-4: توزیع افراد بر حسب سطح تحصیلات به تفکیک دو گروه غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی77

جدول 4-5: توزیع افراد بر حسب رضایت از روابط زناشویی به تفکیک دو گروه غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی79

جدول 4-6: آزمون تعیین نرمال بودن متغیرهای اصلی تحقیق80

جدول 4-7: شاخص کفایت مدل رابطه رضایت زناشویی و استفاده از شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی80

جدول 4-8: جدول آزمون تحلیل واریانس جهت معنیداری مدل رگرسیونی81

جدول 4-9: خلاصه تحلیل رگرسیون ساده در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی برای پیش بینی رضایت زناشویی81

جدول 4-10: شاخصه های توصیفی میزان رضایت زناشویی به تفکیک افراد غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی اجتماعی82

جدول 4-11: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات رضایت زناشویی بین افراد غیر عضو و عضو82

جدول 4-12: نتایج آزمون خی دوی پیرسون برای ارتباط بین متغیرهای تقاضای طلاق و عضویت83

جدول 4-13: شاخصه های توصیفی میزان رضایت زناشویی به تفکیک زنان و مردان عضو شبکه های اجتماعی اجتماعی83

جدول 4-14: نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه میانگین نمرات رضایت زناشویی بین زنان و مردان عضو84

جدول 4-15: میانگین و انحراف معیار نمرات رضایت زناشویی اعضای شبکه های اجتماعی به تفکیک سطح تحصیلات84

جدول 4-16: تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین رضایت زناشویی اعضای شبکه های اجتماعی بین سطح تحصیلات86

 فهرست نمودار

نمودار 4-1: چگونگی توزیع افراد بر حسب عضویت در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی75

نمودار 4-2: چگونگی توزیع افراد بر حسب جنسیت در دو گروه غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی76

نمودار 4-3: چگونگی توزیع افراد بر حسب متقاضی طلاق در دو گروه غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی77

نمودار 4-4: چگونگی توزیع افراد بر حسب سطح تحصیلات در دو گروه غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی78

نمودار 4-5: چگونگی توزیع افراد بر حسب رضایت زناشویی در دو گروه غیر عضو و عضو شبکه های اجتماعی79

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

فناوری نانو در فرایند تصفیه و نمک زدایی آب

فناوری نانو در فرایند تصفیه و نمک زدایی آب

دید کلی :
پایان نامه مهندسی مکانیک

توضیحات کامل :

در این پروژه به بررسی انواع روش‌های شیرین‌سازی و نمک‌زدایی می‌پردازیم و راه‌های نوین و جدید بالابردن کارایی این دستگاه را بررسی می‌کنیم. از سالیان گذشته تکنولوژی شیرین‌سازی آب دریا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باتوجه به هزینه‌ بالای این فرایند و غیر اقتصادی بودن آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اینک تلاش بر این است که با استفاده از نانوتکنولوژی و نانوفیلترینگ مصرف برق به ازای تولید هر متر مکعب آب شیرین را کاهش دهیم و با بالا بردن راندمان، امکان استفاده گسترده از این دستگاه را فراهم آوریم.

فهرست مطالب

چکیده......................................1

فصل اول : اهمیت تصفیه آب و روش های

مقدمه .................................................2

1-1-اهمیت تصفیه اب ...................................2

1-2- نا خالصی های اب ........................................4

1-3- ویژگی های اب اشامیدنی ............................4

1-4- وضعیت ایران در شیرین سازی .................7

1-5- روش های تصفیه اب ...................11

1-5-1-روش شیمیایی .........................11

1-5-2-روش بیولوژیک ...................11

1-5-3- روش مکانیکی ......................12

1-5-3-1-روش های حرارتی ................12

1-5-3-2-روش غشائی .....................16

1-5-4- روش های ترکیبی ..........................19

فصل دوم : اسمز معکوس و الکترودیالیز

2-1- اسمز معکوس .................................20

2-1-1-اساس کار اسمز معکوس ...................20

2-1-2-مقایسه اسمزمعکوس بافیلتراسیون معمولی ........................24

2-1-3-انتخاب غشاء ...................................24

2-1-4- فرآیندها در روش اسمز معکوس ................26

2-1-4-1- پیش تصفیه.....................................26

2-1-4-2-تنظیم فشار ..................................26

2-1-4-3-جداسازی غشائی ............................26

2-1-4-4-پس تصفیه .........................................27

2-1-5-راه اندازی و نگهداری ...................................27

2-1-6-پیچیدگی دستگاه ..........................................28

2-1-7-هزینه ها .................................28

2-1-8-سودمندی فن اوری ..........................29

2-1-9-روش های بهبودبخشیدن عملکردغشاها.....................29

2-1-10-موارد کاربرد اسمز معکوس ..............................30

2-1-10-1-استفاده ازROدرتولیدآب دیالیز ................................30

2-1-10-2- شیرین سازی آب دریاجهت شرب ..................................30

2-1-10-3- بهبودکیفیت آب خام صنعتی ...................................32

2-1-11- مزایا ......................................................................32

2-1-12معایب ..............................................33

2-2-الکترودیالیز..................................................34

2-2-1-پارامترهای مهم درالکترودیالیز ...............................35

2-2-2-کاربردها و محدودیت الکترودیالیز ...............................36

فصل سوم : مقایسه روش های مختلف با هم

3-1- مقایسه روش های فراوری اب .......................................37

3-2- مقایسه روش های حرارتی و غشائی ......................................37

3-3- مقایسه سیستم های الکترودیالیز و اسمزمعکوس ............................40

3-4- تفاوت های بنیادین ....................................40

3-4-1-پیش تصفیه اب ..................................................41

3-4-2-دورهای تعویض غشاها ....................................43

3-4-3-مصرف برق (انرژی) ................................. 43

3-4-4- نتیجه ...............................................................44

3-5-ارزیابی اقتصادی تولیداب شیرین توسط روش های مختلف ....................44

3-6- نتیجه گیری نهایی و پیشنهادات ....................... 52

فصل چهارم : بررسی روش های جدید تصفیه آب

4-1- روش های جدید بکاررفته در اب شیرین کن ها ...........................54

4-2- روش های گرداوری انرژی خورشید ......................................55

4-2-1- تولید الکتریسیته .......................................55

4-2-2- تولید حرارت ....................................................55

4-2-2-1- استخر خورشیدی ..........................................55

4-2-2-2- کلکتور خورشیدی از نوع صفحه تخت ...................................56

4-2-2-3- کلکتور خورشیدی با لوله خلاء شده .................................57

4-2-2-4- کلکتورهای گرم کن هوا ........................................................57

4-2-2-5- کلکتورهای متمرکز کننده سهموی خطی ...........................................57

4-3- تکنولوژی شیرین کردن اب بااستفاده ازانرژی خورشیدی.....................................58

4-3-1- حوضچه های تقطیر خورشیدی .....................................................58

4-3-2- روش رطوبت زنی و رطوبت زدایی هوا HD ..............................58

4-4- انتخاب و طراحی یک سیستم نمونه .........................................59

4-5- انواع روش های ممکن برای افزایش قابلیت جذب رطوبت هوا در سیستمHD................60

4-6- اب شیرین کن های زیستی .................................60

4-6-1- انرژی زیستی ............................................. 61

4-8- انرژی در شیرین سازی اب ................................... 62

فصل پنجم : فناوری نانو در تصفیه

5-1- نانو تکنولوژی .....................................................66

5-2- شیرین سازی اب توسط نانو غشاء .....................................67

5-3- تصفیه اب به کمک نانو ذرات ..........................................68

5-4- تصفیه پساب های صنعتی .............................................69

5-5- تصفیه فاضلاب ها ..........................................................69

5-6- جیوه زدایی از اب .............................................................70

فصل ششم : فیلترها

6-1- فیلتراسیون ....................................................72

6-2- انواع فیلترها ..................................................................75

6-2-1-ویژگی های فیلترهای فشاری ......................................75

6-2-2- ویژگی های فیلترهای ثقلی ........................................76

6-3- علل عملکرد نا مطلوب فیلتر .........................................76

6-4- میکروفیلترینگ .............................................................77

6-4-1-کاربرد میکروفیلتراسیون درازبین بردن رنگ وکدورت..............................77

6-4-2-حذف الودگی میکرونی بااستفاده ازمیکروفیلتر........................80

6-4-3-مقایسه میکروفیلتراسیون با روشهای دیگر .............................80

6-5- اولترافیلترینگ UF............................................................81

6-5-1-کاربرد اولترافیلتر در تصفیه ابهای زیرزمینی و رودخانه ها ............82

6-5-2- اولترافیلتراسیون به عنوان پیش تصفیه .................................83

6-5-3-حذف مواد الی و رنگ با غشاهای اولترافیلتر .......................83

6-6- مقایسه اولترافیلتراسیون با سایر روش ها ...................................84

6-6-1-جداسازی میکروب ها با میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون ........................84

6-6-2-مقایسه اولترافیلتراسیون باروش های رقیب..........................85

6-7- نانو فیلترینگ ...................................................85

6-7-1-حذف سختی اب با استفاده از نانوفیلتراسیون....................................86

6-8- کنترل دبی عبوری از نانو تیوب ها ..........................................87

منابع و مآخذ .............................................................89

 فهرست اشکال

شکل (2-1) اساس کار اسمز معکوس ............................................21

شکل (2-2) جریان اسمزی ....................................................21

شکل (2-3) فشار اسمزی ........................................................ 22

 فهرست نمودارها

 

نمودار(1-1)ظرفیت تولید آب نمک‌زدایی شده در کشور ..........................9

نمودار(1-2) روش‌های تصفیه آب ...................11

  فهرست جداول

جدول(1-1)مشخصات فیزیکی آب آشامیدنی ...........................................5

جدول (1-2) حدود مجاز مواد شیمیایی سمی ...................................................5

جدول(1-3)مشخصات سایر مواد شیمیایی در آب آشامیدنی.........................6

جدول(1-4) مواد استفاده شده در ساخت غشاها سایر مواد شیمیایی در آب آشامیدنی پلیمری. 17

جدول (1-5) مواد استفاده شده در ساخت غشاها سایر مواد شیمیایی در آب آشامیدنی غشای... 17

جدول (2-1) درصد عبور نمک‌ها از غشاهای اسمز معکوس ..................................23

جدول (3-1) هزینه تامین آب شیرین توسط روش‌های مختلف در بخش هایی از مناطق خشک آسیا ...45

جدول (3-2) مقایسه‌ای بین هزینه‌های شوری‌زدایی در منابع آب‌های متفاوت ..................45

جدول (3-3) مقایسه هزینه‌ها در روش‌های مختلف شوری‌زدایی جهت تهیه آب مورد نیاز صنعت ...........46

جدول (3-4) انرژی مصرفی برای سه روش شیرین سازی آب..............................48

جدول (3-5) پارامترهای مورد نظر در هزینه‌های روش MVC...................................49

جدول (3-6) پارامترهای مورد نظر در هزینه‌های روش MVC.....................................49

جدول (3-7) محاسبه هزینه شوری‌زدایی با استفاده از انواع مختلف رآکتورهای هسته‌ای .........50

جدول (3-8) درصد توزیع فاکتورهای قیمت............................................51

جدول (4-1) هزینه تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و غیر تجدیدپذیر ......................63

جدول (4-2) هزینه تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و غیر تجدیدپذیر ........................63

جدول (4-3) هزینه تولید آب شیرین با روش‌های مختلف ..........................65

جدول(6-1)تغییرات پارامترهاپس ازفرایندمیکروفیلتراسیون.....................................78

جدول (6-2) مقایسه اقتصادی فرایندهای فیلتراسیون ......................................81

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

طرح توجیهی آموزشگاه خیاطی

طرح توجیهی آموزشگاه خیاطی

دید کلی :
همراه با جداول سرمایه ، محاسبه نقطه سر به سر و محاسبه نرخ بازگشت سرمایه و جداول هزینه ها ، حقوق و دستمزد

توضیحات کامل :

درس کارآفرینی

طرح توجیهی یا طرح کسب و کار ( طرح بازاریابی )

عنوان:

خیاطی

همراه با جداول سرمایه ، محاسبه نقطه سر به سر

و محاسبه نرخ  بازگشت سرمایه و جداول هزینه ها ، حقوق و دستمزد

کلیدواژه:

طرح تجاری ،‌ طرح کسب  و کار ، طرح توجیهی ،‌ سرمایه ،‌ نرخ  باز گشت سرمایه ، نقطه سر به سر ، هزینه .

فهرست مطالب

1- خلاصه مدیریتی.. 3

2- نوع صنعت ، سازمان ، محصولات و خدمات.. 4

- نقاط قوت اساسی: 4

- نقاط ضعف اساسی: 4

- تهدیدات قابل ملاحظه: 4

- فرصتهای قابل ملاحظه: 5

3- برنامه بازاریابی.. 5

4- رقابت، حساسیت ها و خطر ها: 5

قیمت گذاری: 6

تبیلغات: 6

توزیع: 6

5 ـ برنامه های طرح و توسعه : 7

6 ـ چارچوب قانونی و عوامل اجتماعی و محیطی.. 7

7- بر آورد نیروی انسانی مورد نیاز : 7

ـ بر آورد فضای مورد نیاز طرح : 7

منابع تامین سرمایه. 8

8- ساختار سازمانی.. 8

9- برنامه زمان بندی.. 9

10- ریسک ها ، مشکلات و مفرضات اساسی.. 10

11- برنامه مالی.. 10

صورت حساب سود و زیان سال اول. 11

پیش بینی ترازنامه در پایان سال اول. 12

12- پیشنهادها 13

13- ضمائم. 13

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

مقایسه سبک های دلبستگی و پیوند با والدین در بیماران مبتلا به اختلال های وسواس فکری- عملی، اضطراب فراگیر و افسردگی

مقایسه سبک های دلبستگی و پیوند با والدین در بیماران مبتلا به اختلال های وسواس فکری- عملی، اضطراب فراگیر و افسردگی

دید کلی :
هدف پژوهش حاضر مقایسه سبک­های دلبستگی و پیوند با والدین در بیماران مبتلا به اختلال­های وسواس فکری عملی، اضطراب فراگیر و افسردگی است فرض اصلی پژوهش این است که بین بیماران مبتلا به گروه­های اختلال اضطراب فراگیر وسواسی و افسرده در سبک های دلبستگی و پیوند با والدین تفاوت وجود دارد

توضیحات کامل :

 هدف پژوهش حاضر مقایسه سبک­های دلبستگی و پیوند با والدین در بیماران مبتلا به اختلال­های وسواس فکری- عملی، اضطراب فراگیر و افسردگی است. فرض اصلی پژوهش این است که بین بیماران مبتلا به گروه­های اختلال اضطراب فراگیر- وسواسی و افسرده در سبک های دلبستگی و پیوند با والدین تفاوت وجود دارد.

روش کار: این پژوهش از نوع علّّی- مقایسه­ای بوده و جامعه آماری آن کلیه افراد مراجعه­کننده به درمانگاه­های دولتی و خصوصی شهر اردبیل از ماه شهریور تا بهمن سال 1388می باشد. نمونه مورد مطالعه شامل 38 نفر مبتلا به اضطراب فراگیر، 36 نفر مبتلا به وسواس فکری- عملی و 36 نفر مبتلا به افسردگی هستند که به پرسش­نامه­های سبک دلبستگی برنان-کلارک و شیور، پیوند با والدین پارکر توپلینگ و براون، پرسش­نامه اضطراب و افسردگی بک جواب دادند. داده­ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی مورد تحلیل قرار گرفتند. 

یافته ها: نتایج نشانگر آن است که بین سه گروه بالینی از نظر سبک­های دلبستگی و پیوند با والدین تفاوت معناداری در سطح 05/0 < P وجود دارد.

بحث و نتیجه­ گیری: سبک­های دلبستگی ناایمن اضطرابی با اختلال­های اضطرابی و خلقی مرتبط است و سبک دلبستگی اجتنابی در میان این اختلال­ها به ندرت گزارش شده است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش کار

ابزارهای پژوهش

یافته ها

بحث و نتیجه ­گیری

منابع

جدول 1: فراوانی بیماران مبتلا به اضطراب فراگیر، افسردگی و وسواس در نوع سبک دلبستگی و نوع پیوند با والدین

جدول 2: تحلیل واریانس چندمتغیره برای مقایسه میانگین های گروه های اضطراب فراگیر، افسردگی و وسواس فکری- عملی بر اساس سبک دلبستگی و پیوند با والدین

جدول 3: آزمون تعقیبی توکی جهت مقایسه تفاضل میانگین نمرات سبک دلبستگی و پیوند والدین در گروه های بالینی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

انواع ربات ها و کاربرد آن در صنعت

انواع ربات ها و کاربرد آن در صنعت

دید کلی :
جهان صنعت درچند دهه اخیر، توجه خود را به بکارگیری ربات­ها در صنایع معطوف داشته است و تحقیقات گسترده درزمینه های مختلف کاربردهای ربات، دستاوردهای ارزنده ای رابه دنبال داشته است

توضیحات کامل :

جهان صنعت درچند دهه اخیر، توجه خود را به بکارگیری ربات­ها در صنایع معطوف داشته است و تحقیقات گسترده درزمینه های مختلف کاربردهای ربات، دستاوردهای ارزنده ای رابه دنبال داشته است. ازیک سو نقش موثر رباتهای درصنایع پیشرفته و ازسوی دیگر نقش ویژه آن درمحیط های خطرناک نظیر محیط های رادیاکتیو، شیمیایی، فضا، اعمال دریا و زمین از دلایل سرمایه گذاری روز افزون دراین زمینه محسوب می شود. بنابراین با هدف توسعه ایران عزیز، هرگز نمی توانیم از توسعه دانش و فناوری رباتیک صرف نظر نماییم ولازم است که گام های محکمی برداشته شود.زیربنای این حرکت با گسترش تحقیقات شکل می گیرد و همگام باآن، ضرورت دارد که آموزش دانش رباتیک در دانشگاهها توسعه یابد. 

فهرست مطالب

چکیده:‌أ

 فصل اول... 2

کلیات تحقیق2

1-1- مقدمه3

1-2-بیان مسئله4

1-3-تاریخچه مطالعاتی4

1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق7

1-5- دسته بندی ربات ها9

 فصل دوم.. 10

مقدمه بر علم ربات و رباتیک. 10

2-1- مقدمه11

2-2- تعریف ربات و رباتیک11

2-3- تعریف ربات14

2-4- رباتیک و جایگاه آن در ایران14

2-5- تاریخچه ی رباتیک14

2-6- تعریف ربات و رباتیک و مزایای آن15

2-7- دسته بندی رباتها15

2-8- دسته بندی اتحادیه رباتهای ژاپنی16

2-9- دسته بندی مؤسسه رباتیک آمریکا16

2-10- دسته بندی اتحادیه فرانسوی رباتهای صنعتی16

2-11-اجزاء اصلی یک ربات17

2-12- بازوی مکانیکی ماهر17

2-13- سنسورها19

2-14-کنترلر19

2-15- واحد تبدیل توان20

2-16- محرک مفاصل20

2-17- طبقه بندی رباتها21

2-18- طبقه بندی رباتها از نقطه نظر کاربرد21

2-18-1- رباتهای صنعتی21

2-18-2- رباتهای شخصی و علمی22

2-18-3- رباتهای نظامی22

2-19- طبقه بند از نقطه نظر استراتژی کنترل در نسلهای ربات22

2-19-1- نسل اول22

2-19-2- نسل دوم22

2-19-3- نسل سوم23

2-19-4- نسل چهارم24

2-20- طبقه بندی از نقطه نظر محرک مفصلها25

2-20-1- سیستمهای الکتریکی25

2-20-1-1- موتورهایDC26

2-20-1-2- مقایسه موتورهای DC26

2-20-1-3- موتورهای AC27

2-20-1-4- مزایا و معایب سیستمهای الکتریکی27

2-21-2- سیستمهای هیدرولیکی27

2-21-2-1- مزایا و معایب سیستم های هیدرولیکی27

2-21- 3-سیستمهای پنوماتیکی28

2-21-3-1- مزایا و معایب سیستمهای پنوماتیک28

2-21-5- مختصات کارتزین29

2-21-6- مختصات استوانه ای29

32-21-7- مختصات کروی30

2-21-8- مختصات لولایی (دورانی)30

2-22- طبقه بندی از نقطه نظر کنترل حرکت31

2-22-1- کنترل غیر سرو مکانیزم31

2-22-2- کنترل سرو مکانیزم32

2-22-2-1روش کنترلی نقطه به نقطه33

2-22-2-2- روش کنترلی مسیر پیوسته34

2-23- مشخصات ربات35

2-24- تعداد محورها35

2-25- ظرفیت حمل بار و حداکثر سرعت 35

2-26- دسترسی و تحریک 36

2-27- جهت گیری دست36

2-28- قابلیت تکرار و دقت 37

2-29- مشخصات رباتهای صنعتی37

2-30- سیستم های انتقال قدرت37

2-31-انواع چرخ دنده ها37

2-31-1- چرخ دنده های ساده یا صاف 37

2-31-2-چرخ دنده های حلزونی38

2-31-3- چرخ دنده های مارپیچ 38

2-32- پیچهای هدایت (جلوبر) 39

2-33-پیچهای ساچمه ای یا بلبرینگی 40

2-34- محرکهای منظم 40

2-35- اجزای مکانیکی انعطاف پذیر، تسمه ها42

2-35-1- تسمه تخت 43

2-35-2- تسمه های ذوزنقه ای43

2-35-3- تسمه های دندانه دار 43

2-36- زنجیرها و چرخ زنجیرها44

2-37- کابل یا طناب سیمی44

2-38- کوپلرها 45

2-39- بادامک ها 45

2-40- مچ ها46

2-40-1- پیکربندیهای مچ47

2-41- عوامل نهایی48

2-42- گیره ها 49

2-43- تقسیم بندی و مقایسه گیره ها51

2-43-1-مکانیزمهای گیره52

2-44- تقسیم بندی گیره ها براساس نحوه قرار دادن جسم53

2-44-1 تقسیم بندی گیره ها براساس نحوه کنترل54

2-44-1-1- عوامل نهایی غیرقابل کنترل54

2-44-1-2- عوامل نهایی تحت کنترل54

2-44-1-3-عوامل نهایی ردیفی ثابت54

2-44-1-4- عوامل نهایی قابل تنظیم54

2-45-1 تقسیم بندی گیره ها براساس تعداد حمل کار55

2-45-1-1- یک موقعیته55

2-45-1-2- چند موقعیته55

2-45-1-3- عملکرد متوالی 55

2-45-1-4- عملکرد موازی 56

2-45-1-5- عملکرد ترکیبی 56

2-46- تقسیم بندی گیره ها براساس نحوه اتصال به مچ56

2-46-1- غیر قابل جدا شدن56

2-46-2- قابل جایگزینی56

2-46-3- قابل جدا شدن سریع56

2-46-4- قابل جدا شدن اتوماتیک56

2-47- خلاصه57

 فصل سوم.. 58

کاربرد ربات در صنعت58

3-2- صنعت و رباتیک59

3-3- مثال هایی از ربات60

3-4-معایب روباتها:67

3-5- صندلی هوشمند برای هواپیماها67

3-6- کوچکترین ربات دنیا68

3-7- ربات امداد69

3-8- نانو ربات‌های زیستی70

3-9- رباتیک و کشور های صنعتی75

3-10- وضعیت رباتیک در ایران75

3-11- ربات های متفکر، نسل آینده ربات ها77

3-12- استفاده از رباتهای هوشمند در مانیتورینگ، کنترل و تعمیرات خطوط لوله گاز78

3-13- آینده ی علم رباتیک78

3-14- تعریف اتوماسیون صنعتی79

3-15- کاربرد اتوماسیون صنعتی79

3-16- مزایای اتوماسیون صنعتی80

3-17-اتوماسیون در ایران81

3-18- اتوماسیون در جهان84

3-19-رباتهای ایرانی در خدمت صنایع85

3-20- تحول در صنعت خودروسازی86

3-21- صرفه جویی ارزی87

3-22- رباتی از نوع وطنی87

3-23- رباتیک چیست؟88

3-24- سیستم های ربات صنعتی91

2-25-پیکره ی ربات:92

3-26- راههای مختلف برنامه ریزی ربات93

3-27- برنامه نویسی و شبیه سازی گرافیکی ربات94

3-28- سنسورهای ربات95

3-29-سنسورهای لامسه:95

3-30-سنسورهای نزدیک شونده یا بدون برخورد:95

3-31-سنسورهای بردسنج:95

3-32- مراکز استفاده کننده از سیستم بازبینی رباتیکی96

3-33- امتیاز سیستم بازبینی رباتیک97

3-34-قابلیت استفاده ازسیستم رباتیک97

3-35-وضعیت ایمنی ربات97

3-36- اسیر شدن یا به دام افتادن به وسیله ربات:98

3-37- چرا ربات !؟99

3-38- مزایای استفاده از ربات99

3-39-مثال هایی از ربات100

3-40- رباتیک و کشور های صنعتی100

3-41- وضعیت رباتیک در ایران101

نتیجه گیری103

منابع:105

 فهرست اشکال

 شکل 1 : نمونه ای از استفاده از ربات در صنعت13

شکل 2 : مؤلفه های یک ربات18

شکل 3 : سلسله مراتب زیر سیستم های یک ربات متحرک نمونه21

شکل 4 : کنترلر نسل اول و دوم رباتها23

شکل 5 : کنترلر نسل سوم رباتها24

شکل 6 : کنترلر نسل چهارم رباتها25

شکل 7 : ربات کارتزین29

شکل 8 : ربات استوانه ای30

شکل 9 : ربات کروی30

شکل 10 : ربات دورانی31

شکل 11 : جهت های Yaw، Pitch وRoll36

شکل 12 : پیچ هدایت39

شکل 13: چرخ دنده ساچمه ای40

شکل 14 : محرک منظم41

شکل 15 : عملکردهای مختلف محرک منظم42

شکل 16: جزئیات ساختار تسمه همزمان44

شکل 17: انتقال دهنده کابلی45

شکل 18: محورهای غیر هم مرکز46

شکل 19 : بادامک47

شکل 20 : شمای پیکربندیهای مچ49

شکل 21 : گیره قابل کنترل55

شکل22 : روبات در صنعت64

شکل 23:روبات جوشکار65

شکل 24: روبات کنترلر65

شکل 25: رباتهای پرنده66

شکل 26: رباتهای چند گانه66

فهرست جداول

 جدول 1 : انواع مفصل ربات18

جدول 2 : هندسه حرکت براساس محورهای اصلی31

جدول 3 : مشخصات ربات35

جدول 4: پیکربندیهای مچ47

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

معیارهای دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان در لوایح جدید؛ با تأملی بر راهبردی از نظام عدالت کیفری انگلستان

معیارهای دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان در لوایح جدید؛ با تأملی بر راهبردی از نظام عدالت کیفری انگلستان

دید کلی :
هدف این پژوهش مطالعه تحولات و نوآوری های سیاست جنایی اتخاذی در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی ازجمله لایحه آیین دادرسی کیفری، لایحه قانون مجازات اسلامی و در حوزه دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان می باشد

توضیحات کامل :

شرح مختصر: هدف این پژوهش مطالعه تحولات و نوآوری های سیاست جنایی اتخاذی در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی ازجمله لایحه آیین دادرسی کیفری، لایحه قانون مجازات اسلامی و ... در حوزه دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان می باشد. بر این اساس سعی شده است ضمن تحلیل محتوایی عمیق لوایح مذکور، اشاره ای هر چند اجمالی به راهبردهای نظام عدالت کیفری انگلستان در حوزه برآورد مسئولیت کیفری اطفال صورت گیرد به نحوی که بتواند مبانی توجیهی ضرورت سیاست جنایی افتراقی در قبال اطفال و نوجوانان را به نحو پر رنگ تری برجسته نماید.

علی ایحال، با مداقه در لوایح مذکور به وضوح می توان بارقه ها و استانداردهای قابل اعتنایی را در حوزه دارسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان به نظاره نشست. ازجمله این استانداردها می توان به پیش بینی دادگاه و دادسرای اختصاصی اطفال، دادگاه تجدید نظر اختصاص یافته به اطفال، پلیس وِزه اطفال و نوجوانان، حضور نهادهای مددکاری اجتماعی در رسیدگی به جرایم اطفال و ... اشاره نمود.

فهرست مطالب

چکیده

1- دادرسی عادلانه ناظر به اطفال در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی

1-1- جهت سیاست جنایی کلان حاکم بر موضوع

2-1- تأسیس نهادهاى خاص در لوایح جدید

الف: نهادهاى قضایى

1- دادسراى اختصاص یافته

2- دادگاه خاص اطفال و نوجوانان

3- دادگاه تجدیدنظر اختصاص یافته

ب: نهادهاى غیرقضایى

1- نهاد مددکارى اجتماعى

2- پلیس ویژه اطفال و نوجوانان

3-1- دادرسى افتراقى

الف: قضازدایى با گرایش عدالت ترمیمى

1- ارجاع به میانجیگرى‏

2- قابل گذشت بودن جرائم اطفال و نوجوانان

3- تعلیق تعقیب

ب-تضمین حقوق طفل و نوجوان

1- محدودیت در بازداشت موقت و پیش‏بینى اقدامات جایگزین

2- حضور وکیل

3- تحقیق اجتماعى

4-تصریح به جهات قانونی جدید شروع به تعقیب با اتخاذ تدابیر حمایتی

5- ممنوعیت انتشار جریان رسیدگى

6- معاف ساختن طفل از حضور دایم یا موقت در دادرسى

ج-رسیدگى مصلحت‏ گرا ( افتراقی )

1- تعویق صدور حکم

2- عدم رعایت مقررات تکرار جرم

3- تجدیدنظر مکرر در آراء و تصمیمات

4- فقدان آثار کیفرى براى محکومیت اطفال و نوجوانان

2- جلوه هایی از عدالت کیفری عادلانه اطفال و نوجوانان در حقوق کیفری انگلیس

1-2-اماره‌های عدم رشد در حقوق کیفری انگلستان

1-1-2- انواع اماره‌های عدم رشد

1-1-1-2- امارة غیرقابل ردّ عدم رشد

2-1-1-2- امارة قابل رد عدم رشد

2-2- انتقادات وارد بر امارة قابل ردّ عدم رشد

1-2-2- غیر ضروری بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

1-1-2-2- رشد سریع‌تر اطفال در دوران فعلی

2-1-2-2- حذف مجازاتهای خشن

2-2-2- تبعیض‌آمیز بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

3-2-2- مبهم بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

4-2-2- لزوم مداخلة زودرس

3-2- تقابل رویکرد حمایتی با رویکرد سزادهنده در حوزه اطفال در سیاست جنایی انگلستان

نتیجه‏ گیرى

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

مسائل حقوقی پناهندگان در ایران

مسائل حقوقی پناهندگان در ایران

دید کلی :
پناهندگی برای کشورهای پناهنده‌پذیر نیز تولید مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی می‌کند تحمل هزینه‌های مالی، اختلال در بازار کار داخلی، درگیری‌های سیاسی و نیز بهایی است که چنین کشورهایی می‌پردازند

توضیحات کامل :

بعد از جنگ بین‌المللی دوم مساله «پناهندگی» یکی از مسائل مهم اجتماعی و سیاسی بین‌المللی شد و روز به روز ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت.

هر کس که بنا به دلایل نژادی یا مذهبی یا ملیتی یا عضویت در گروه‌های سیاسی یا اجتماعی جان و یا حقوق بنیادین خود را در مخاطره بیند، حق دارد به کشور دیگری پناه برد و این حق یعنی پناهندگی جزء حقوقی است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است. هر پناهنده علاوه بر‌ آن که طالب امنیت جانی است، باید بتواند احتیاجات اولیه خود و خانواده‌اش را مرتفع سازد و از این رو زیستن در کشوری با ثبات سیاسی بیشتر و استفاده از مزایای رفاهی آن، رویای هر پناهنده‌ای است.

اما اینکه پس از تحقق رویای پناهندگی، چه بر سر پناهنده و یا خانواده او می‌آید و با آنان چگونه رفتار خواهد شد، مساله‌ای است قابل تامل. مسلم است که به هر پناهنده، نانی و آبی داده خواهد شد و سقفی برای خوابیدن و امکان ادامه تحصیل برای فرزندان خانواده، یعنی همان اموری که روزی رویای شیرین پناهنده بود، اما بهای این رویا بسیار گران است. استحاله فرهنگی و گم کردن هویت قومی و اجتماعی، به دور ریختن عادات و رسومی که طی قرون محترم شمرده می‌شد، وداع با خاکی که ریشه در آن دارد ... جزئی از این بهاست.

پناهندگی برای کشورهای پناهنده‌پذیر نیز تولید مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی می‌کند. تحمل هزینه‌های مالی، اختلال در بازار کار داخلی، درگیری‌های سیاسی و ... نیز بهایی است که چنین کشورهایی می‌پردازند.

بهایی که هر پناهنده و یا هر دولتی می‌پردازد، باید آگاهانه باشد. یکی از طرق نیل به این آگاهی، گردآوری و تدوین و تفسیر قوانین ناظر بر پناهندگی در هر کشور است تا متقاضیان بتوانند با مطالعه آن، نمایی از آینده خود را ترسیم نمایند و از همین روز در کنوانسیون مربوط به وضع پناهندگان از دول متعاهد موکداً خواسته شده تا قوانین مربوط به پناهندگی را در کشور خود گردآوری و بررسی نماید و آنها را جهت ضبط در آرشیوی به دفتر کمیساریایی عالی پناهندگان در سازمان ملل متحد ارسال دارند.

لذا تحقیق حاضر نیز بر همین مبنا در دو بخش تقسیم شده است:

در بخش اول «نگاهی به مسائل حقوقی پناهندگان در ایران می‌پردازد»

و در بخش دوم «حمایت بین‌المللی از پناهندگان از دیدگاه کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد» مورد بررسی قرار می‌گیرد. امید است با توجه به ضیق وقت و کمبود منابع در زمینه حقوق

فهرست مطالب

مقدمه. 1

بخش اول

نگاهی به مسائل حقوقی پناهندگان در ایران

فصل اول.. 3

تاریخچه و منابع حقوقی پناهندگی.. 3

پناهندگی در اسلام. 4

سنت پناهندگی تا زمان مشروطیت.. 4

منابع حقوقی پناهندگی.. 5

فصل دوم.. 6

اعطای پناهندگی.. 6

علل پناهندگی.. 6

پناهندگان بدون تابعیت.. 7

تقاضای پناهندگی.. 7

مرجع رسیدگی به تقاضای پناهندگی.. 8

فصل سوم.. 9

ازدواج پناهندگان با ایرانیان.. 9

ازدواج مرد پناهنده با زن ایرانی.. 9

ازدواج زن پناهنده با مرد ایرانی.. 10

فصل چهارم.. 11

احوال شخصیه. 11

احوال شخصیه پناهندگان.. 11

احاله. 12

قواعد مربوط به حل تعارض قوانین.. 12

فصل پنجم.. 15

حق مراجعه به دادگاه‌ها15

نحوه دادرسی در ایران.. 15

تامینی که اتباع خارجی باید بدهند. 16

معافیت پناهندگان از دادن تامین.. 17

ترجمه اظهارات و اسناد در محاکم. 17

فصل ششم.. 18

اشتغال پناهندگان.. 18

شرایط صدور پروانه کار اتباع بیگانه. 19

اعتبار پروانه کار اتباع بیگانه. 20

ضمانت اجرای عدم رعایت مقررات مربوط به پروانه کار. 20

پناهندگان شاغل در ادارات دولتی.. 21

شمول مقررات قانون کار نسبت به پناهندگان.. 21

فصل هفتم.. 23

تحصیل تابعیت.. 23

معافیت از شرط اقامت.. 23

درخواست تابعیت و نحوه اعطای آن.. 24

تاثیر تحصیل تابعیت ایران.. 25

فصل هشتم.. 26

فوت پناهنده. 26

فوت پناهنده در ایران.. 26

ترکه پناهندگان.. 27

علت مهر و موم ترکه. 28

تصفیه ترکه. 28

بخش دوم

حمایت بین‌المللی از پناهندگان از دیدگاه کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد

فصل اول.. 31

حمایت بین‌المللی پناهندگان و نقش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد. 31

پناهنده کیست؟. 31

فصل دوم.. 41

کنوانسیون 1951 پناهندگان.. 41

منابع و ماخذ:50

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

نگرش کارمندان دانشگاه پیام نور نسبت به اجرای نظام s5 و سیستم مدیریت دانش در دانشگاه

نگرش کارمندان دانشگاه پیام نور نسبت به اجرای نظام s5 و سیستم مدیریت دانش در دانشگاه

دید کلی :
در دوره کنونی (قرن21) که شاهد تحولات چشمگیر در حوزه های مختلفی چون علمی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و روز به روز هم پیشرفت های بسیاری در علوم و فنون و ارتباطات در جریان است باید به ارتقاء ساختار مکانی که منشاء اکثر تغییرات و تحولات و پیشرفت افراد یعنی دانشگاه است، بیاندیشیم

توضیحات کامل :

مساله را در یک تعریف کلی می توان به شیوه های زیر تعریف کرد:

1. وضعیتی که بیانگر فاصله بین واقعیت موجود با وضعیت مطلوب است.

2. مساله مانعی است که بر سر راه دستیابی به هدف پدیدار شده است.

در دوره کنونی (قرن21) که شاهد تحولات چشمگیر در حوزه های مختلفی چون علمی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و روز به روز هم پیشرفت های بسیاری در علوم و فنون و ارتباطات در جریان است باید به ارتقاء ساختار مکانی که منشاء اکثر تغییرات و تحولات و پیشرفت افراد یعنی دانشگاه است، بیاندیشیم.

دانشگاه، مکانی که از نزدیک تغییرات و تحولات در حوزه های گوناگون را درک و لمس می نماید، جایی که دانشجو در آن پرورش می یابد و بیشتر وقت و فکر خود را در آن جا صرف می کند.

به همین جهت به دو موضوع که در مقدمه نیز اشاره شد و قادرند تا سازمان را در این زمینه یاری دهند، یعنی نظام آراستگی وسیستم مدیریت دانش اشاره می کنیم.

نظام آراستگی «s5»، نظامی که بر مدیریت مطلوب محیط کار استوار است و نتایج با ارزشی در سامان دهی و مرتب کردن محیط های کاری و ایجاد عادات مطلوب و فرهنگ مشتری گرایی داشته است. با توجه به این موضوع که محیط های آراسته در شکل دادن عقاید و دیدگاه های مثبت درباره کارکنان نقش دارند.

سیستم مدیریت دانش که راز موفقیت سازمانها در قرن 21است.

مدیریت دانش رسیدن به اهداف سازمان با استفاده ی بهینه از دانش با توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی (تجربه،دانش فردی نزد هر فرد) ودانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرآیندی شامل تولید دانش، تسهیم دانش و استفاده از آن به کمک فناوری است. برای بهینه سازی ارتباطات میان کارمندان و بین رده های بالای مدیریت در سازمان بکار گرفته می شود و در واقع به ایجاد فرهنگ اشتراک دانش میان کارکنان کمک می کند.

اکنون با عنایت به موارد گفته شده باید بگوییم این تحقیق در پی آن است اطلاعاتی را با استفاده از نگرش کارکنان دانشگاه نسبت به اجرایی شدن نظام آراستگی و سیستم مدیریت دانش در دانشگاه، کسب نماید.

فهرست مطالب

1-1. مقدمه5

1-2. بیان مسئله6

1-3. اهداف تحقیق7

1-3-1. اهداف اصلی:8

1-4. اهمیت و ضرورت تحقیق9

1-5. روش تحقیق11

1-6. جامعه و نمونه آماری12

1-6-1. جامعه آماری:12

1-6-2.نمونه آماری:12

1-7. فرضیه های تحقیق12

1-8. متغییرهای اصلی تحقیق13

1-9. قلمرو تحقیق13

1-9-1. قلمرو مکانی تحقیق:13

1-9-2. قلمرو زمانی تحقیق:13

1-10. چارچوب نظری تحقیق13

1-11. مدل مفهومی تحقیق14

1-12. ابزار گردآوری اطلاعات16

1-13. محدودیت و مشکلات تحقیق16

1-14. تعریف واژگان و اصطلاحات تخصصی17

1-14-1. نگرش:17

1-14-2. نظام (سیستم یا سامانه):17

1-14-3. نظامs5:17

1-14-4. مدیریت دانش:18

1-14-5. دانش:18

الف) پیشینه یابی نظری تحقیق20

2ـ1. مقدمه20

2ـ2. مدیریت دانش20

2ـ2ـ1. تعریف مدیریت دانش20

2ـ2ـ2. تاریخچه مدیریت دانش21

2-2-3. انواع دانش22

2ـ2ـ4. رابطه داده، اطلاعات و دانش22

2ـ2ـ5. سازمان یادگیرنده23

2ـ2ـ6. ویژگی های دانش25

2ـ2ـ7. قلمرو دانش25

2ـ2ـ8. فرایند دانش26

2ـ2ـ9. کارکرد های دانش26

2ـ2ـ10. منابع دانش27

2ـ2ـ11. تبدیل دانش27

2ـ2ـ12. روش های مدیریت دانش28

2ـ2ـ13. برنامه های مدیریت دانش28

2ـ2ـ14. اهداف مدیریت دانش29

2ـ2ـ15. آموزش مدیریت دانش29

2ـ2ـ16. فواید مدیریت دانش30

2ـ2ـ17. دیگر مزایای مدیریت دانش30

2ـ2ـ18. اهرم های دانش31

2ـ2ـ19. خطرات و دام ها32

2ـ2ـ20. چالش های مدیریت دانش33

2ـ3. نظام آراستگی34

2ـ3ـ1. نظام آراستگی چیست؟34

2-3-2. تاریخچه شکل گیری s534

2-3-3. اجرای نظام آراستگی در صنایع ایران35

2-3-4. آثار روانی آراستگی محیط کار36

2ـ3ـ5. نظام آراستگی در فرهنگ ایران37

2ـ3ـ6. شرح کوتاهی پیرامونs537

2ـ3ـ7. پیاده سازی نظام آراستگی40

2ـ3ـ8. نهضت برچسب قرمز40

2ـ3ـ9. ممیزی ساماندهی41

2ـ3ـ10. دلایل اجرای برنامهs542

2ـ3ـ11. اهداف نظام آراستگی43

2ـ3ـ12. فواید اجرای نظام آراستگی43

2ـ3ـ13. تضمین استقرار نظام s544

2ـ3ـ14. موانع و مشکلات نظام s545

2ـ3ـ15. هزینه های اجرای نظام s545

2ـ4.دانشگاه پیام نور آران و بیدگل55

3-1. مقدمه58

3-2. روش شناسی تحقیق58

3-3. روش چیسست؟58

3-4. ویژگی های کلی روش:59

3-5. انواع تحقیق59

3-5-1. طبقه بندی انواع تحقیق بر اساس هدف60

3-5-1-1. تحقیق بنیادی(پایه ای)60

3-5-1-2.تحقیق کاربردی60

3-5-1-3.تحقیق و توسعه61

3-5-1-4.تحقیقات ارزیابی61

3-5-1-5.تحقیقات عملی(کاری)61

3-5-2. طبقه بندی انواع تحقیق بر اساس روش62

3-5-2-1. روش تاریخی62

3-5-2-2.روش توصیفی-کیفی62

3-5-2-3. روش پیمایشی(زمینه یابی)63

3-5-2-4. روش تحلیل محتوایی63

3-5-2-5. تحقیق میدانی63

3-5-2-6. تحقیق مورد کاوانه63

3-5-2-7. پانل64

3-5-2-8. تحقیق همبستگی64

3-5-2-9. پژوهش های علی(آزمایشی)64

3-6. روش ها و ابزار گردآوری اطلاعات65

3-6-1. پرسشنامه65

*محاسن پرسشنامه:65

*معایب پرسشنامه:66

3-6-2. مصاحبه66

*انواع مصاحبه:66

*مزایای مصاحبه:67

3-6-3. مشاهده67

*مزایای مشاهده67

*معایب مشاهده68

3-6-4. بررسی مدارک و اسناد (مراجعه به کتابخانه)68

3-7. روش جمع آوری داده های پژوهش69

3-8. جامعه و نمونه آماری69

3-8-1. جامعه آماری:69

3-8-2. نمونه آماری:69

3-8-3. عوامل موثر بر تعیین اندازه نمونه:70

3-8-4. مزایای نمونه گیری:70

3-8-5. اشتباهات نمونه گیری:70

3-8-6. انواع روش های نمونه گیری:71

3-9. آمار چیست؟72

3-9-1. انواع آمار72

3-10. مقیاس اندازه گیری متغییر ها73

3-11. مقیاس اندازه گیری نگرش ها74

3-12. مراحل طراحی پرسشنامه74

3-13. روایی و پایایی پرسشنامه75

3-14. روایی (اعتبار)75

3-14-1. انواع اعتبار:76

3-15. پایایی76

3-16. روش تجزیه و تحلیل آماری77

4-1. مقدمه79

2-4. آمار توصیفی:80

منابع و ماخذ:101

پیوست 102

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market

آسیب شناسی برنامه ریزی درسی پنهان گروه علوم تربیتی از منظر تربیت اخلاقی

آسیب شناسی برنامه ریزی درسی پنهان گروه علوم تربیتی از منظر تربیت اخلاقی

دید کلی :
پایان نامه جهت اخذ کارشناسی در گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی همراه با پرسشنامه و کار آماری

توضیحات کامل :

هدف از این پژوهش آسیب شناسی برنامه ریزی درسی پنهان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور از منظر تربیت اخلاقی بود. روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی –همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور بود و گروه نمونه مورد مطالعه 100 نفر از دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه پیام نور  است. روش نمونه­ گیری در این پژوهش بصورت نمونه گیری تصادفی می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته آسیب شناسی برنامه ­ریزی درسی پنهان از منظر اخلاق بود. این پرسشنامه دارای 16 سوال 4 گزینه ای است. سپس با نرم افزار spss یافته های پژوهش را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتایج نشان داد که برنامه ریزی درسی پنهان باعث افزایش پیشرفت تحصیلی و افزایش سطح علمی دانشجویان می شود.

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- مقدمه2

1-2- بیان مسئله3

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش4

1-4- اهداف پژوهش5

1-4-1- هدف اصلی5

1-4-2- اهداف فرعی6

1-5- سوالات پژوهش6

1-6- فرضیه های پژوهش6

1-7- متغیرهای پژوهش7

1-7-1- متغیر مستقل7

1-7-2- متغیر وابسته7

1-8- تعریف مفاهیم و اصطلاحات7

1-9- خلاصه8

فصل دوم: ادبیات پژوهش

2-1- مقدمه11

2-2- دیدکلی12

2-3- تاریخچه پژوهش13

2-4- پیشینه ی پژوهش13

2-5- مفهوم برنامه درسی14

2-6- مفهوم و تعریف برنامه درسی پنهان15

2-7- نظریات و دیدگاههای مختلف در مورد برنامه درسی پنهان18

2-8- برنامه ی درسی آشکار، پوچ و پنهان19

2-8-1- برنامه ی درسی آشکار و رسمی20

2-8-2- برنامه ی درسی پوچ یا تهی20

2-8-3- برنامه ی درسی پنهان21

2-9- ضرورت و اهمیت توجه به برنامه ی درسی پنهان28

2-10- فاکتورهای مهم در ارزش برنامه درسی پنهان30

2-11- ویژگیها ی برنامه ی درسی پنهان31

2-12- رویکردهای برنامه ی درسی پنهان32

2-12-1- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی نتیجه :33

2-12-2- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی زمینه :33

2-12-3- برنامه ی درسی پنهان به منزله ی فرآیند :35

2-12-4- عوامل موثر در شکل گیری برنامه ی درسی پنهان35

2-13- رابطه ی تدریس با برنامه ی درسی پنهان39

2-14- تاثیر برنامه ی درسی پنهان بر تجربه های یادگیری دانشجویان40

2-15- ارتباط تکنولوژی آموزشی با برنامه ی درسی پنهان42

2-16- برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی43

2-16-1- اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی درسی46

2-16-2- مفهوم‌شناسی بحث46

2-16-3- مبنای انسان‌شناختی برنامة درسی تربیت اخلاقی48

2-16-4- عناصر (عوامل) برنامة‌ درسی50

2-17- عوامل به وجود آورنده و مؤثر بر آموزشهای حتمی یا برنامه درسی پنهان69

2-18- نتیجه گیری73

2-19- پیشنهاد ها و راهکارهایی برای ایجاد زمینه ی طراحی و اجرای برنامه ی درسی پنهان76

فصل سوم: طرح پژوهش

3-1- مقدمه80

3-2- روش پژوهش80

3-3- جامعه‌آماری81

3-4- گروه نمونه81

3-5- روش جمع آوری اطلاعات82

3-6- ابزارهای پژوهش82

3-7- تجزیه و تحلیل دادهها82

3-8- روش تعیین پایایی ابزار84

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

4-1- مقدمه86

4-2- نتایج توصیفی87

4-3- نتایج استنباطی91

4-3-1- فرضیه اول:91

4-3-2- فرضیه دوم:92

4-4- اعتبار یابی93

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه95

5-2- نتیجه گیری از فرضیات پژوهش95

5-3- نتایج بدست آمده96

5-4- پیشنهادات پژوهش96

5-4-1- پیشنهادات بنیادی96

5-4-2- پیشنهادات کابردی97

5-5- محدودیت های پژوهش98

5-5-1- محدودیت در دسترس پژوهشگر98

5-5-2- محدودیت غیر دسترس پژوهشگر98

پیوست ها

پرسشنامه. 100

جداول spss102

فهرست منابع:109

الف) منابع فارسی.. 109

ب) منابع لاتین.. 110

چکیده. 111

 فهرست جداول

جدول 2-1- جدول تعیین پایایی پرسشنامه84

جدول 4-1- گرایش‌ها و شاخص‌های مرکزی برنامه ریزی پنهان87

جدول 4-2- جدول سطح اطلاعات علمی دانشجویان88

جدول 4-3 سطح پیشرفت تحصیلی دانشجویان89

جدول 4-4- جنسیت دانشجویان90

جدول4-5- خلاصه داده های ضریب همبستگی برای فرضیه پژوهش91

جدول4-6- خلاصه داده های ضریب همبستگی برای فرضیه پژوهش92

جدول4-7- اعتبار یابی آزمون برنامه ریزی پنهان93

 فهرست نمودارها

نمودار4-1- فراوانی برنامه ریزی پنهان در قالب نمودار هیستوگرام87

نمودار4-2- سطح اطلاعات علمی دانشجویان در قالب نمودار دایره‌ای88

نمودار4-3- سطح پیشرفت تحصیلی دانشجویان در قالب نمودار دایره‌ای89

نمودار4-4- جنسیت دانشجویان در قالب نمودار دایره‌ای90

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
bours market